Je bekijkt nu Oranje verslaat België tijdens finale The World Games 2022

Oranje verslaat België tijdens finale The World Games 2022

• Berichtcategorie:Over korfbal

TeamNL was ook dit keer te sterk voor het Belgische korfbalteam een wist na een leuke maar niet al te spannende wedstrijd de titel binnen te slepen. De finale eindigde in 23-12 in het voordeel van de Nederlanders.

Verloop toernooi

Dit jaar werden The World Games georganiseerd in Birmingham, Verenigde Staten. Het toernooi ging voor de korfballers op 13 juli van start. In poule A trof TeamNL Taipei, Portugal en Tsjechië. Nederland won alle drie de potten en stuitte op Duitsland in de halve finale. Duitsland bood in deze wedstrijd onvoldoende tegenstand tegen Nederland waardoor TeamNL zich na een 26-12 plaatste voor de finale.

België had met meer weerstand te maken om in de finale te komen. Na een moeizaam duel tegen Chinees Taipei wisten ze zich net te plaatsen na een 19-18 overwinnen.

Finale

De finale werd zodoende weer een klassieker in het internationale korfbal: Nederland v.s. België. Na een wat onrustige eerste helft gingen de ploegen de rust in met een stand van 11-4, in het voordeel van de Nederlanders. Al snel na rust liepen de ploeg in het oranje uit op 8 punten verschil en was er van spanning nog maar weinig sprake.

De rest van de wedstrijd wist Nederland de Belgen op achterstand te houden. Het publiek in het volle Birmingham Jefferson Civic Complex heeft desondanks een mooie pot korfbal kunnen aanschouwen. Volledig terecht werd Brouwer na een fantastisch partij onder het applaus van een stand publiek gewisseld.

En zo heeft Nederland er weer een internationale titel bij.