Je bekijkt nu De leukste weetjes over korfbal

De leukste weetjes over korfbal

Korfbal is een sport waar veel mensen niet veel vanaf weten. Daarom hebben wij een aantal korfbal weetjes voor je opgeschreven. In dit artikel vertellen we je alles over korfbal feitjes en korfbal weetjes!

Korfbal is een relatief onbekende sport die wereldwijd aan populariteit wint

Korfbal is ontstaan in Nederland en wordt nu in veel landen over de hele wereld gespeeld. Hoewel het niet zo bekend is als andere sporten zoals voetbal of basketbal, wint de sport aan populariteit door de unieke mix van elementen uit zowel teamsporten als individuele sporten. Bovendien is de teamsport zeer inclusief, omdat het gespeeld kan worden door mensen van alle leeftijden en niveaus. Naarmate meer mensen het plezier van het spel ontdekken, zal de sport waarschijnlijk in populariteit blijven toenemen.

Korfbal Gemengd douchen

Bij korfbal speel je altijd met een team van jongens en meisjes, op uitzondering van dameskorfbal. Het gemengd spelen is een van de redenen waarom veel mensen korfbal kennen. Wie zelf gemengd korfbal speelt, weet hoe vaak je de vraag moet beantwoorden of er met korfbal ook gemengd gedoucht wordt. Maar nee, er wordt met korfbal niet gemengd gedoucht.

Grappige korfbal weetjes

In onderstaande opsomming vindt je enkele grappige korfbal weetjes.

• De oudste vereniging van de sport korfbal in Nederland bestaat al meer dan 100 jaar!
  • Tot 1991 werd de sport in drie vakken gespeeld in plaats van 2
  • Wist je dat de sport inmiddels in meer dan 55 landen gespeeld wordt? Je komt het dan ook vrijwel overal tegen!
  • Tot 1998 werd er gespeeld met rieten korfbalmanden.
  • Vroeger werd de sport altijd buiten gespeeld. Tegenwoordig zijn er steeds meer topploegen die zich focussen op het zaalseizoen, waardoor dit de hoogste competitie is.

Wat is het hoogst haalbaar in korfbal?

Als we het hebben over korfbal weetjes, is het belangrijk dat je ook inzicht krijgt in wat het hoogst haalbare is met de sport. Waar je met voetbal een WK, EK, Olympische spelen of een Champions league hebt, is dit met korfbal ook zo. Er is, precies zoals met voetbal ook om het jaar een EK of WK. Daarnaast is er een landelijke competitie en is het zelfs een olympische sport. De Papendrechtse korfbalclub PKC is op papier de beste club. Zij zijn maar liefst 7 keer de beste van Europa geworden!